
Steel Hunters från Wargaming släpps i Early Access idag
Registrera dig och spela gratis via Steam och Wargaming Game Center
2 april 2025 – Väntan är över. Wargamings free-to-play, mech-hjälteshooter Steel Hunters har officiellt släppts i Early Access. Spelet kombinerar Battle royale och extraktionsmekanik och levererar en intensiv mech-baserad kraftfantasi där spelarna får kontrollera jättelika mekaniska Hunters. Från och med idag kan spelare över hela världen ta sig an intensiva PvPvE-strider, slutföra stridsuppdrag för att gå upp i nivå, skaffa kraftfullare utrustning och dominera slagfältet.
Medan Steel Hunters är i Early Access kommer utvecklingsteamet fokusera på att inhämta spelarfeedback, finslipa spelmekaniker och förfina själva känslan i spelet. Den här fasen är kritisk för att få fullända spelupplevelsen, balansera striderna och se till att spelet når sin fulla potential innan det officiellt släpps. Förutom bättre prestanda och stabilitet kommer teamet introducera nytt innehåll och nya funktioner som kommer forma spelet baserat på förslag och synpunkter från spelarna.
”Vi är oerhört glada att kunna erbjuda våra spelare Steel Hunters idag,” sa Mike McDonald, produktchef. ”Denna fas handlar om att arbeta tillsammans med våra spelare, förfina spelet och säkerställa dess långsiktiga framgång. Vi startar den första säsongen av Steel Hunters Early Access med tanken på spelarna först, utan monetisering, vilket ger alla spelare möjligheten att ta in den grundläggande spelupplevelsen fullt ut.”
Early Access kommer innehålla följande:
- Hunters: Spelarna kan styra och anpassa sju Hunters, var och en med unika förmågor: Razorside, Heartbreaker, Fenris, Ursus, Trenchwalker, Prophet och Weaver. En ny Hunter kommer bli tillgänglig under Early Access.
- Dynamiska slagfält: Storma ut och ta strid på tre olika kartor fulla av förstörbara miljöer – Crimson Ridge, Maryland Heights och Stonecutter Keep.
- Stridslägen & framsteg: Stridsläget Last Stand har ersatt Starfall Harvest som huvudstridsläge och ett helt omarbetat System Tree ersätter de fyra gamla framstegstrapporna som sammanförts i ett enda mäktigt färdighetsträd med stegvisa uppgraderingar.
- Ingen nollställning av framsteg: Från 2 april kommer servrarna vara permanent live, vilket betyder att inga framsteg kommer raderas hädanefter. Spelarna kommer behålla allt innehåll och alla framsteg de förtjänat i Early Access och tidigare tester, vilket ger ett försprång när det fulla spelet släpps.
- Stridspass: Steel Hunters första Stridspass drar igång samtidigt som Early Access och fortsätter till 29 april 2025. Stridspasset låter spelarna höja nivån på sina Hunters, låsa upp exklusiva utseenden och massor av olika belöningar, boosters och krediter.
Delta i jakten idag via:
För fler uppdateringar och nyheter besök https://steelhunters.com/ och följ Steel Hunters på sociala medier.